Jak robiłem kwiatki

25 października 2010

Jako, że Solaris poprosiła mnie o opis wykonania kwiatków oraz podobna prośba padła na forum Talencik to postaram się to pokazać na fotkach. Od razu zaznaczam, że pomysł nie jest mój... natrafiłem gdzieś w sieci na coś takiego, ale za nic nie pamiętam gdzie, co i jak, więc pokażę tylko jak ja to robiłem :)

Do wykonania płatków użyłem dziurkacza o kształcie serduszka. Wycinamy z niego 12 serduszek.


Moim kolejnym krokiem było podkolorowanie brzegów serduszka - płatka za pomocą kredki akwarelowej i roztarcia jej wacikiem nasączonym wodą.


Następnie serduszko zostaje mocno zgniecione, a następnie rozwinięte.


Serduszka rozwijam tylko do pewnego stopnia. Te, które mają być zewnętrznymi płatkami najmocniej, a te do wewnątrz tylko troszkę. Mam zatem 3 razy po 4 serduszka rozwinięte w różnym stopniu.


Krok następny to małe kółeczko z papieru. Smaruje je klejem - ja używam kleju Magik.


Do tego kółeczka przyklejam 4 najmocniej rozwinięte serduszka.


Środek tak powstałego kwiatka smaruje ponownie klejem i przyklejamy kolejne 4 płatki. Tym razem należy pamiętać aby przykleić je pomiędzy wcześniej przyklejonymi serduszkami - na ich łączeniach. Otrzymujemy taki efekt:


Powtarzamy poprzedni krok - smarujemy środek klejem i przyklejamy ostatnie 4 serduszka. Ja pomagam sobie przy przyklejaniu pincetą - jest mi po prostu wygodniej :)


Brakuje nam już tylko środka. Kropla kleju i perełka.


Kwiatek gotowy. Po dokładnym wyschnięciu można go jeszcze odrobinkę wymodelować :)

Mam nadzieję, że opisałem to w miarę jasno :)

19 komentarzy:

  1. No, to będę odgapiać. Genialny sposób na stworzenie dowolnej wielkości kwiatków, o dowolnym kolorze, dowolnej fakturze... A ja bardzo lubię taką samodzielność, nie znoszę być uzależniona od gotowców!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za dokładną instrukcję! Teraz nawet takie lewe ręce jak ja mogą próbować działać;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna instrukcja ;o) może i ja kiedyś spróbuję ;o)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za instrukcję, na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. super obrazowy kurs! na pewno skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Niesamowite te kwiatuszki,trochę roboty,ale efekt!Powalający:)

    OdpowiedzUsuń
  7. rewelka (Brawo ) Ja czekam na kurs brugijki w takim razie

    OdpowiedzUsuń
  8. ja pie...elę! genialny pomysł! :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dziekuje za zamieszczenie instrukcji. Te kwiatki sa o wiele latwiejsze w wykonaniu niz mi sie to wydawalo. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. fajny pomysł, takich jeszcze nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnt kwiatuszek i bardzo pogladowy kursik , Dzięki ,zaraz spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny kwiatuszek i kursik!!! Zaraz wypróbuje, DZIĘKI!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny kwiatek, a kurs jasny i przejrzysty. Muszę kupić serduszkowy dziurkacz i do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo pomyslowe! i mysle, ze nawet bez dziurkacza sie da - po prostu serduszka mozna wyciac recznie; nawet jak wyjda nierowne, to zaden problem, bo przy zmieciu sie zamaskuje :)

    OdpowiedzUsuń
  15. o święta Bożeno - rewelacja! i jestep tak naprawdę w podwójnym szoku - chylę czoła zdolnemu Mężczyźnie, no naprawdę! Po raz pierwszy się natknęłam na pierwiastek męski w rękodzielniczych blogach - pewnie panów jest jeszcze więcej? Gdzie ci mężczyźni... ahhahah

    P.S. Kwiatek świetny, pzypomina kolorystycznie jedną z moich ulubionych róż - High and Magic Yellow Flame.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ludzie, jakie wy macie genialne pomysły!!! Teraz muszę kupić nowy dziurkacz...

    OdpowiedzUsuń

Zaglądają do mnie

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS