Wspomnień czar, czyli kolejna część fotek...

2 sierpnia 2010

Dziś będzie o jednym miejscu, a dokładnie o Niepokalanowie. Miejsce szczególne dla wszystkich katolików. Mieści się tam zakon franciszkanów założony przez Świętego Maksymiliana Maria Kolbe.
Pierwsze co zwraca tam uwagę to Bazylika Niepokalanej Wszechpośredniczki Łask. Została zbudowana w latach 1948 - 1952 i funkcjonowała jako Kościół do roku 1980, gdy to Jan Paweł II podniósł go do rangi bazyliki mniejszej. Natomiast w 2004 roku kard. Józef Glemp nadał jej miano Sanktuarium.




Zdjęcie ołtarza zostało wykonane przez moją forumową koleżankę Danielę :)

Poza Bazyliką można tam też zwiedzić muzeum Św. Maksymiliana Marii Kolbe, gdzie znajdziemy sporo informacji o jego życiu i podróżach. Oprócz muzeum mieliśmy również niebywałe szczęście zobaczenia prywatnej celi, z której hitlerowcy zabrali franciszkanina na Pawiak, a potem już do obozu w Auschwitz. W tamtym pomieszczeniu zrobiłem tylko jedno zdjęcie - chorągwi podarowanej przez kanadyjczyków.




W Niepokalanowie znajduje się także jedyna Straż Pożarna prowadzona przez zakonników. W związku z tym można zwiedzić tam muzeum strażackie. W dzień mojej wizyty było ono niestety zamknięte. 

Niepokalanów jest miejscem specjalnym i myślę, że wartym odwiedzenia nie tylko przez ludzi wierzących. Można tam bowiem poznać historię życia człowieka o wielkim sercu, kogoś kto oddał swe życie za drugiego człowieka...

4 komentarze:

  1. Piękna wycieczka. Masz rację Niepokalanów to miejsce szczególne. Byłam tam dość dawno, ale i ja mogę polecić to miejsce. Naprawdę warto to wszystko zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowite miejsce! Byłam, widziałam, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam tam jako dziecko i właściwie niczego oprócz tego nie pamiętam - a że nie był to czas cyfrowych aparatów nie mam nawet fotek... Dziękuję za przypomnienie tego miejsca szczególnego i fotorelację :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No proszę - miło mi że podobają Ci się "moje" rejony :)!

    Pozdrawiam
    Aga

    OdpowiedzUsuń

Zaglądają do mnie

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS