Bieżnik brugijski i początki czegoś...

2 kwietnia 2010

W środę ok. 23:00 (ach ten nałóg) skończyłem w końcu bieżniczek, nad którym pracowałem. Jak już kiedyś wspominałem pochodzi on ze skanów starej, chyba węgierskiej książki. Na szczęście poza schematem było bardzo wyraźne zdjęcie, dzięki czemu rozwiązywałem parę nieścisłości pomiędzy schematem z gotową serwetką na zdjęciu. Zawsze w schemacie był gdzieś słupek za dużo albo za mało. Mimo wszystko i tak zrobiłem na samym początku błąd, ale chyba udało mi się go zatuszować w miarę niewidoczny sposób :)
Poza schematem troszkę trudności sprawił mi środek bieżnika, bo nie miałem podanego jak takie ustrojstwo zrobić, ale myślę że wyszło wcale nie najgorzej. 
A gotowy bieżnik prezentuje się tak:


Krochmalenie i upinanie w pośpiechu, więc wybaczcie niektóre krzywizny :) Jednak mimo to, gdy patrzę na gotową serwetkę to serce się raduje, że mimo trzykrotnego prucia udało mi się ją skończyć. 
Książka obejmuje jeszcze kilkadziesiąt schematów, więc kolejka brugijkowa się wydłuża :)

A teraz robię odpoczynek od szydełka i wracam do źródeł, czyli do mojej pierwszej wyuczonej techniki haftu - krzyżyków. Mały przerywnik, który docelowo ma być prezentem dla mojej czteromiesięcznej siostrzenicy :) Na razie mam tylko tyle:


Myślę, że mimo Świąt uda mi się to skończyć w ciągu tygodnia. Wiem, że w Święta się nie pracuje, jak mawia moja mama, ale to żadna praca - to czysta przyjemność :)

6 komentarzy:

  1. piekna ta serwetka, oj piekna.
    Masz raje, nasze "prace" to nie praca, to czysta przyjemnosc. Ja tez caly dzien "pracowalam" w ten sposob bo u nas dzisiaj bylo juz swieto i nie wypadalo biegac z odkurzaczem. Stoi i czeka na jutro.
    Dawid "pracowitych" ale milych i spokojnych swiat ci zycze.

    OdpowiedzUsuń
  2. serwetka cudowna naprawdę podziwiam Cię no ale widać że masz "grajfke" do tego :)i jestem ciekawa co tam robisz dla siostrzenicy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Proszę, proszę ! widze, że faceci, zaczynają sie Nam ujawniać !
    Witaj w naszym gronie ! ;)
    A serwetka urocza !

    Przemek
    www.Szydelko-i-Druty.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna serweta:)
    Dawidzie spokojnych radosnych Świąt Ci życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj piękny ten bieżnik.
    Ja tam nie widzę żadnych błędów, krzywizn, poprostu zachwycam się jego pięknem.
    A co do pracy...to chyba każdy maniak rekodzieła tak to odbiera ;0)
    Przynajmniej ja napewno :0)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam bieżnik pierwsza klasa i bardzo oryginalny.. koronkowa robota:) Czy mogłabym uzyskać ten schemat. Z góry dziękuje za info: tikasia@wp.pl

    OdpowiedzUsuń

Zaglądają do mnie

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS